Grattis! Molnet blev just lite enklare med bara ett par klick

Nu har det äntligen blivit enklare att jobba i molnet och du kan därmed leverera det du ska i tid och med kvalitet. Vi på The Service Corporation har alltid sagt att alla ska fokusera sin tid och energi på kärnverksamheten, dvs sitt huvudsyfte. Oavsett om det är en organisation som helhet eller en person så kommer produktivitet och resultat bli bättre om alla gör det som de är bäst på. Då kan en organisation optimera sin effektivitet genom att samla precis rätt kompetenser och lösningar internt.

Ständig förändring. Med dagens teknik så finns det lösningar för det flesta situationer men problemet är att tekniken ständigt ändrar sig och uppdateras. Det är i de flesta fall en bra sak men det blir utmanande för individen som vill fokusera på sin prestation och sitt huvudsyfte, istället för att bråka med tekniken.

Pressad IT-avdelning gör ingen glad. Ansvaret att stödja individen i IT-frågorna läggs (naturligt) oftast på en redan pressad IT-avdelning vars huvudsyfte borde vara att säkerställa att de interna IT-lösningarna samspelar med strategin. Ändå är det inte ovanligt att IT-avdelningen får jobba med krånglande appar, eller felaktigheter i den gemensamma fillagringslösningen för att de enskilda användarna inte är 100% uppdaterade på lösningens funktioner/begränsningar.

The Service Corporation har tagit fram ett lösningspaket som gör det enklare för alla inblandade att hålla rätt fokus.

Den enkla lösningen ser vi så här:

Individen får tillgång till välbekanta verktyg men den största fördelen är de mjuka aspekterna. Användarstöd till alla, alltid. Produktivitetssupport ingår tillsammans med utbildning. Skillnaden mellan traditionell IT-support och TSC’s produktivitetssupport är att IT-supporten kontaktar du när något är fel. Produktivititetssupporten fokuserar på att individen ska kunna prestera och hjälper till med alla frågor, oavsett om det handlar om hur grafer fungerar i Excel, eller hur du delar ut en mappmed bara läsrättigheter (till rätt personer). Produktivitetssupporten hjälper såklart också till med de traditionella frågorna, men på ett modernt sätt i alla onlinekanaler så som via app, chat, email, social media. Då tekniken ändrar sig kontinuerligt så ser vi till att använderna blir uppdaterade på det sätt som passar varje individ. Stort fokus ligger på effektiv självhjälp, men även utbildning i form av webinarier, utskick och video och diskussionsforum.

Läs också om: 3 grymma nyheter i Office 365

IT-avdelningens arbete underlättas också då TSC hjälper slutanvändaren med de dagliga frågorna, vilket frigör tid för mer långsiktiga och strategiskt viktiga projekt. Tidskrävande administration av användare, grupper, resurser etc sköts av TSC. IT får hantera mer kvalitativa aspekter, där TSC kan fungera som bollplank och rådgivare vid behov.

Prova gratis 30 dagar!

Detta ingår i paketet: TSC Office 365 för SMB – All-inclusive

  • Microsoft-licensen
  • Support online 8-22 alla dagar
  • Administration av användare, grupper och resurser i Office 365
  • Löpande utbildningar för slutanvändare
  • Månatliga möten för att optimera affärsnyttan
  • Om du idag inte har Office 365 ingår även:
    • Inventering av befintlig miljö
    • Flytt av e-post
    • Grundläggande uppsättning av Office 365
    • Anpassad uppsättning av användare, distributionslistor, resurser och lagring

99 SEK/månad och användare

199 SEK/månad och användare.
(Inkluderar installation och support av Office 2016/Office Mobile.)

Mer om ökad produktivitet

 

smart-dog-thumb8552068.jpg

Topics: office365, molnet, produktivitet

Posted on december 11, 2015 in Uncategorized

Share the Story

About the Author

Back to Top