När ni fokuserar på att utveckla ert bolag och skapa bättre resultat, då kan TSC’s Support som tjänst (Support as a Service) koppla sig mot alla era kanaler och ta hand om hela processen.
Support blir plötsligt enkelt. Vi tar hand om användarna, optimerar lösningen för självhjälp, analyserar data och rapporterar tillbaka till er. Den data ni får av oss kommer att kunna ligga till grund för bättre beslut kring produktutveckling, affärsutveckling och säljinsatser.
Vi har stort fokus på modern service som innefattar en stor portion självhjälp. Något som förbättrar användarupplevelsen och minskar trycket på servicedesken. Detta möjliggörs av ett smarta system, processer och människor som ständigt utvecklas och lär sig.
Det finns tre användningsområden för vårt supportkoncept:
Molnlösningar som Microsoft Office 365, Google Apps, Box, Zendesk m.fl. håller på att bli standard bland moderna organisationer. En av fördelarna med molnlösningar är att de automatiskt blir uppdaterade utan avbrott i arbetet. Det är normalt sett något väldigt bra, men det innebär att användarna hela tiden måste hålla sig uppdaterade. Vi har satt alla processer som krävs för att vi ska kunna utbilda och stödja användarna, inte bara när något går fel utan med alla frågor. Vi kallar det produktivitetssupport. Det gör att medarbetarna kan fokusera på sina huvuduppgifter och få mer gjort. Ge dina anställda det stödet de förtjänar och låt IT-avdelningen fokusera på det de ska göra.
Alla borde fokusera på sina styrkor och göra det en är bra på. Det andra kan någon annan få göra. Vår supporttjänst rullas ut till fler och fler bolag och organisationer som har insett att de inte är byggda för att ge kunder och anställda service och support – de vill fokusera på deras huvudsyfte och kärnverksamhet. De flesta bolag har helt enkelt inte IT-support som kärnverksamhet.
För våra partners och återförsäljare har vi paketerat en tjänst som lämpar sig för företag som vill kunna erbjuda sina kunder service och support utan att bygga den kapaciteten internt. Vi övervakar och supporterar instanser och applikationer på molnplattformarna Microsoft Azure och Amazon Web Services.
Övervakning och support kan då bli en del i erbjudandet som paketeras, marknadsförs och säljs med en marginal till era slutkunder. Konceptet är riskfritt och skapar en win-win-win-situation. Kunden vinner, ni vinner och vi vinner.
Har ni en fantastisk produkt eller tjänst med lika fantastiska kunder? I en värld där användandet (user adoption och retention) är centralt för framgång så blir alla aktiviteter som sker efter första köpet extra viktigt för att kunna behålla kunderna. Kundomsättning (churn) och andel av kundens inköp (share-of-wallet) är uttryck som dyker upp när företag försöker skapa en modern affärsmodell med fokus på upprepad försäljning (prenumerationsmodell).
Se till att nyttja möjligheterna kring en prenumerationsmodell med hjälp av vår integrerade supporttjänst. Vi kan bädda in funktionalitet direkt i appar, webbsidor och i social media @theservicecorp #greatservice
Resan mot en mer fokuserad, effektiv och modern organisation börjar här.
PS. Det börjar med ett litet enkelt formulär. Om ni inte är redo riktigt än så kan ni kolla in vår blogg för inspiration och insikt.
Tillbaka till Tjänster